Thursday 2 May 2013

Pasukan HAGETAKA

HAGETAKA


Assalamualaikum semua....

Alhamdulillah akhirnya akademi ragbi HAGETAKA yang berpengkalan di Kota Kuala Muda mempunyai laman blognya sendiri hasil kerja keras dan sumbangan semua pemain serta pegawai yang sangat komited terhadap sukan ragbi sentuh bawah 12 tahun ini.


Pada tahun 2013, pasukan HAGETAKA telah memulakan kempennya dengan menyertai Kejohanan Ragbi Bawah 12 Tahun MSSK Daerah Kuala Muda / Yan. Pada kejohanan kali ini, mereka telah membentuk 2 buah pasukan dan telah mendapat keputusan NAIB JOHAN dan Ke-3 di belakang pasukan SK Berapit.



Kemudian, seramai 16 orang pemain telah terpilih untuk mewakili pasukan Daerah Kuala Muda / Yan ke Kejohanan MSS Kedah di Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim, Jitra melalui 2 buah pasukan iaitu KMY 'A' dan KMY 'B'. Hasilnya, KMY 'A' berjaya mendapat tempat Ke-3 di mana Johan disandang oleh daerah Kota Setar dan Naib Johan oleh pasukan dari Kubang Pasu.



Berita terkini, pasukan HAGETAKA sedang giat berlatih untuk menghadapi Kejohanan Ragbi Sentuh Bawah 12 Tahun anjuran Universiti Putra Malaysia (UPM) pada 18 Mei 2013 nanti. HAGETAKA telah mendaftarkan dua buah pasukan iaitu KKM CARANCHO dan KKM ZAMURO yang dibarisi oleh pemain yang berpengalaman untuk bawah 12 tahun dan 11 tahun samada di peringkat daerah mahupun negeri Kedah Darul Aman. Harapan yang tinggi untuk pasukan ini terus berjuang bagi memperolehi keputusan yang baik di mana pada edisi yang lalu, pasukan HAGETAKA ini telah mendapat JOHAN BOWL. 

Terima kasih kepada semua yang telah memberikan sokongan dan sumbangan kepada pasukan HAGETAKA ini termasuk pihak pentadbiran sekolah, ibu bapa, guru dan orang perseorangan samada secara langsung ataupun tidak langsung.

6 comments:

  1. I think Hagetaka Rugby Academy team may not be able to overcome the other team no matter the country or outside the country and where Zulhusni and Azrye

    ReplyDelete
  2. I pray Hagetaka Rugby Academy won the contest in Unirvesiti Putra Malaysia

    ReplyDelete
  3. Happy teacher day to greatest coach

    ReplyDelete
  4. Many thanks to all the comments even from the same sender, looking forward to the 2013 UPM Tournament and all the best to the boys...

    ReplyDelete
  5. No new information about the preparation Johor Rugby Mini Under 12

    ReplyDelete
  6. Budak rugby mesti rindu nk main rugby

    ReplyDelete